tisdag 28 augusti 2012

Til Bergen: UFO 1

Jeg forsøker å tømme UFO lageret. Det er ikke så rent få uferdige saker i diverse poser i mine strikkekurver.

Først ut er et babyteppe. Strikket til en kommende baby for et år siden. Tenk som unisex, men da det kom en jente sendte jeg et jeg hadde strikket til lillesøster, hun fikk tre, men et kom aldri ut av skapet, isteden. Så da ble dette liggende uten kant heklet og tråder festet.

Dagen etter at det var ferdig fikk jeg verdens koseligste gladmelding. En gammel venninne hadde fått en gutt! Jeg ble så glad og rørt der jeg satt hos optikeren og plutselig var det jo klart hvem som skulle få teppe. Så herlig! Nå er det på vei til Bergen. Håper det kan varme den nye verdensborgeren.

Strikket i dobbel alpakke, mest tynn alpakke, men også litt tykk entrådig og noen omganger med Farytale. Rester! Så deilig å få slanket lageret litt! Bare riller og en fastmaskekant til slutt. Det har blitt mange slike tepper de seneste årene. Raske å strikke og gidd å bruke.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Härliga färger!
Skulle kunna tänka mig något till mig i de nyanserna!
Kram Charlotte