onsdag 22 augusti 2012

2 pocketbleier

2 bleier. Den lilla er sydd etter Myllymuksuts mønster, PUL på utsiden, bambus interlock på innsiden og et lag bambuhampafleece som støttelag. Den gule er sydd etter Darling diapers mønster og Strömmings fine beskrivning. PUL og microfleece. Ble nesten litt liten. Men begge er allerede vel brukte.

Bloggen får norske innlegg nå en stund fremover. Plutselig føltes det rett. Etter snart 10 år i Sverige har jeg dessverre endt opp i et språklig ingenmannsland. Svorsker med god framgang, men kommer aldri lenger enn til 4. klasse nivå. Og min velformulerte norsk har for lengst forsvunnet, ordene stopper helt opp i munnen på meg.

Jeg snakker jo norsk med barna. Og nå prater faktisk storesøster på 4 1/2 norsk som om hun skulle bo der! Da hun i tillegg til ordene også begynte å få til den norske språkmelodien, var jeg mektig imponert over barnehjernen! Min voksenhjerne uten større språklige talenter kan bare konstatere at både norsken og svensken rekker for bloggen og nå blir det det førstnevnte en stund fremover.

Inga kommentarer: