tisdag 14 december 2010

Randigt

Baströja till min äldste systerson på 9 år. Mönstret är Ottobre 301, smala modellen utan insvängd midja, storlek 140. Randig campacheno och ensfärgat campan med interlock som kantband, från Tygpyssling. Där kommer också symärke i från, hon är å himla gullig Tygpyssling, skickar alltid med något som matchar, tråd, dragkedja, band eller märken!

Jättenöjd med färgerna! Hoppas den inte är för liten.. Tycker fortfarande det är svårt att få i hop sömmen i axeln snyggt efter att ha sytt dit kantbandet. Det blir ofta snett och lite fult även om jag försöker dra fram den underste tyget något.

4 kommentarer:

mulliga m sa...

Härlig tröja med snygga färger.

När jag syr i en kantslå/mudd i en halsringning brukar jag alltid sy bägge axelsömmarna och göra en rundel av kantslån/mudden. Då slipper man det momentet, som du inte tycker om att göra.

Jag tycker att det brukar gå bra att sy fast kantslån med overlocken. Det pilligaste momentet blir när man ska sy med en täcksöm runt halsringningen.

Du kan ju testa och se vad du tycker.

Äppel Päppel sa...

Underbar! Jättesnygga färger! Han kommer bli supernöjd!

Anki sa...

Superfin tröja, randigt är alltid rätt!

Lowella sa...

Riktigt snygg tröja! Grönt är alltid rätt, killen blir säkert supernöjd.
Bebisfilten var ju bara såå ljuvlig, nästan så jag blir bebissjuk ;)