onsdag 22 december 2010

För att hålla teet varmt


En tehätta för att hålla tekannan och teet varmt. En julklapp efter önskemål med tillhörande brödkorg i samma blåa tyg. Et underbart tätvävd bomullstyg som jag har fått i present av Gekko. Tack! Tror det är köpt på Stof 2000. Otroligt fint i hop med det röda från Stoff & Stil. Jag har redan en plan om en raglanblus till tjejen i det blåa med halskant och applikation i det röda.

Mönstertoken mig har sytt tehättan efter Stoff & Stils mönster 900 63. Fyra lika deler, mellanlägg och ett färdigt quiltat fodertyg. Snedslåen har jag klippt till själv. Ser himla sned ut på bilden, kan inte riktig påminne mig om att den var så sned i verkligheten : )  Nu ligger den i alla fall snart under granen.

God jul!

2 kommentarer:

Karin sa...

Åh vilken fin. bra julklappstips. Javisst, jag sitter och syr julklappar ini det sista... Hi, hi!

MinaMirakel sa...

Vilken fin julklapp!/Åsa