onsdag 28 juli 2010

Ett gäng till

5 trasor stickade i bomull/lin. Garnet heter Allino och är från danska BC garn, köpt i Sverige hos Anki. Ganska tunt, 125 m/50 gr, så jag stickade med dubbel tråd.

Har provad ett nytt mönster som jag har sätt på flera blogger och nu kommer jag jo inte i håg var jag skrev ut det..

Men det är så här:

Stickor 3.5.
Lägg upp 35 m, sticka 3 riller.
Sticka sedan mönster:
1.p: 2r, 1 a, avsluta med 2 r.
2.p: 2 r *1r, 2 a* ut varvet, avsluta med 2 r
3.p: som 1. p
4.p: r
Jag upprepade mönstret 14 gånger och avslutade sedan med 3 riller.

Mina trasor blev 18 cm breda och 24 cm långa.

3 kommentarer:

HildeP. sa...

Fine kluter og nyyydelige farger! takk for oppskriften og ha en flott dag! : ))

MinaMirakel sa...

Vilka underbara färger!
Jag är själv inte bra på att sticka och virka, men igår började jag på en grytlapp(hi hi) och den blev nästan färdig den ser oxå ganska hyfsad ut!/Åsa

Lowella sa...

Härliga färger. Du får mig verkligen sugen på att prova att sticka några trasor själv med =) Du är så flink med stickorna, topen i förra inlägget är ju sååå söt!