lördag 10 juli 2010

Bomullstopp

Det här var rolig stickning! En beskrivning från Onion i ull, men jag har använt PTs Petunia, mitt bänktrasegarn som håller många tvättar.

Nederst är det pärlstickning. Mittpartiet har "pärlränder", i ränderna är vartannat varv rätt och vartannat avigt. Nytt för mig och fin detalj!

Mönsterstickningen på det övre partiet hade fel! Det gick inte i hop, men jag lyckades få det att stämma en då.

Dock blev hela plagget för stort. Jag sticker jo löst och med stickor 3.5 blev storlek 3-4 år till en 4-5.. Men jag hade kommit såpass långt så jag förlängde det hela och jag känner en lång fyråring som jag tror plagget passar på! Så får jag sticka en till med stickor 3 och storlek 2 år..

3 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Så fin den ser ut, färgen är jättevacker.

Emilia sa...

Jätte-fin - gillar också färgen!

6-barns mamma sa...

Vad fin top, och så fin färg!