tisdag 29 juni 2010

Väska till syster

Min syster fyller snart år och har länge velat ha en sytt väska. Nu är den klar! Efter mönster så klart : ) B5367 Butterick som jag har köpt hos Sy & Sprätta, min nya lokala syaffär (som tyvärr inte har nätsida än).

Utgångspunkten var ett köpt förkläde i jeanstyg från Åhlens som visade sig vare ett kockförkläde (inget som går upp över bröstet och då är det jo inte särskilt användbart tycker jag).

Det gröna fågeltyget från Echino var julens roligaste julklapp från Skaperherket! Det bruna med vita prickar har jag fått från Gekko i samband med en sydag. Tack till båda!

Jag har testat lite olika mellanlägg till väskor. Den här fick Stoff & Stils volummellanlägg båda på fode roch yttertyg. Perfekt! Jag gillar att tygväskor har lite håll och det fick den.

På någon nätsida såg jag en väska som var ihopdragen i sidorna med knappar. Passade perfekt till den här. Då fick den en bättre form och en rolig detalj.

Två fickor på insidan, den ene med dragkedja. Fickan på utsidan var från förklädet. Det var också handtagen. Underbart med något färdigt sytt!


Mycket nöjd med färgkombinationen!


7 kommentarer:

Anki sa...

Wow vilken fin väska! Smart att återanvända förklädets detaljer.

MinaMirakel sa...

Kul med dom olika tygerna, jättefin!/Åsa

Emilia sa...

Snygg - tygerna matchar bra!

SiriR sa...

Oj, så kul veske! Tenker søsteren din blir glad for å få den:)

herksmester sa...

Lekkert smekkert - fin stoffkombo, glad du fant noe kjekt å bruke echinostoffet på!

Hoffmans Design sa...

Kanon fin väska vilken härlig blogg du har tittar gärna tillbaka. Må gott Antonija

Gekko sa...

Så kult det ble, herlige kombinasjoner og fin veske. Flink du! :-)