söndag 13 juni 2010

Glansigt!

Den här pullovern har jag helt glömt bort att blogga om. Jag planerade för att sticka undertröja till tjejen och i samband med det kom den här beskrivningen från Nöstebarn upp. Och då jag åter igen stod med ett av mina 8 nystan Cotton Viskose från Garnstudio, köpt förra året och inte blivit till någon väst till mig.. Då fick det bli ett försök till här.

Och det blev ganska lyckat tycker jag! Inte precis favoritplaggen, men det har varit på.. Garnet är blankt och snyggt. Tyvärr blev knappslån fram sned, fel i beskrivningen.. Retar mig på det, men det syns knappast.

Stickat på sticker 3.5, 128 masker.


3 kommentarer:

Astrid Hemsydd sa...

Så herlig en vest! Synes disse Nøstebarnvestene er supergode! Må prøve å få knota til noen sånne før vinteren er over oss igjen..

MinaMirakel sa...

Sååååååååååå fin, underbar färg på garnet/Åsa

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Ny stickade grejer är alltid bäst på levande modell. Vilken härlig bild.