fredag 28 maj 2010

Sist ut och en kort tights

Åttonde och sist ut av blus/tunika med kort eller lång ärm från Onion 20022! Nu vill jag inte sy mer av det här på ett tag!

Denne är till mitt fadderbarn i Oslo. Tyger som tidigare från Stoff och Stil.

Den här fick tillägg av en kort tights. Mönster från senaste Ottobre 3/10, storlek 92. Precis lagom, inte särskilt stort i storleken. Jag funderar ofta på hur mycket sömsmån jag ska klippa i midjan. Här klippte jag enbart 1 cm. Lagom för en smal fastsytt resår som dock blev en aning stor.
Kvällens modell är mycket nöjd med att hon nu kan ta av sig kläder själva! Mycket "kan själv!" just nu..



7 kommentarer:

herksmester sa...

Hehe, skjønner at du har gått litt lei - men de ble veldig søte de tunikaene altså! Regner med det var til dobbel H du sydde sånn litt lenger ned på siden?

od Andulky sa...

Superfina! Sitter perfekt!!
Jag har också en hemma som kan allt själv ;-)..
Ha en trevlig helg!!

Emilia sa...

Lika fin som de andra - gillar ugglan!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Så fin hon är!

6-barns mamma sa...

Dom är ju så fina dina tunikor, påminner lite om pippi långstrump på nåt sätt - obs! jag menar positivt!!! Tycker dina tunikor är så fina, tycker om hur du blandar tygerna!

Anonym sa...

Jättefint set. Visst är det både härligt och jobbigt med "kan själv"...

Astrid Hemsydd sa...

Så herlig tunika med sommerlig tights til! Fine farger og stoffer sammen.