torsdag 20 maj 2010

Ett gäng med trasor


En hög med trasor har äntligen fått sina virkade kanter.

Från toppen tre stycken i garnstudios bomull/lin, tyvärr en utgått färg, mosstickning, lime kant med fastmaskor i samma garn som nog har titolv år på nacken.

Så en till i samma garn var bomullen är svart och linnet ofärgat. Snyggt tycker jag. Klassisk trasstickning med vartannat varv rät och vartannat 1r/1a. Kant med fastmaskor och sedan fastmaskor virkade från vänster till höger (kräftmaskor), bildar en fast och stabil avslutning.

Dom två nederste är i samma teknik med i Garnstudios Safran. Ett test bara. För tjockt till trasor så det blir nog med dom här.

Konstigt att jag aldrig slutar göra dom här. Fortfarande lika kul att sticka trasor. Och bra att jag har så många i min omgivning som tycker det samma, annars skulle det bli trångt i mina lådor!

4 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Kul att du tittade in i min blogg. Visst är det kul att sticka disktrasor. Just idag kom jag på att jag nog borde sticka några som jag kan ge bort.

MinaMirakel sa...

Jag tyckern dom ser underbara ut, kul att inte bara ha wettex!/Åsa

6-barns mamma sa...

Så fina! Jag har ännu inte provat att göra några, måste göra det snart!

Karin sa...

Så vackert och så praktiskt!