söndag 14 mars 2010

Fem bänktrasor

Jag har en ständigt växande hög med bänktrasor som i och för sig också minkar eftersom jag ofta ger bort en trasa eller två. Det som förvånar mig er hur dom kommer till. Jag stickar dom, jo. Men jag sitter jo mycket sällan i soffan och stickar. Det måste vara alla små stunder hemifrån var man kan ta fram sin stickning. För det har jag nästan jämt i väskan, en påse med ett stickprojekt som ofta är en trasa.

Dom här fyra och en röd som just nu är i min traslåda i köket, och inte fastnade på bild är några av senaste tidens produktion.

Den lila är i resår, 1 r/1 avg, dom andra är i pärlstickning.

Garnet har jag köpt på Garnverket i Linköping. Ekobomull som är handfärgad. 200 g, fyra färger gav 5 trasor. Jag tyckte garnet såg lite glansigt ut och merceriserad bomull är inte lämpligt till trasor, det suger vatten för dåligt Men min röda fungerar hur bra som helst.

3 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Vad fint det var med pärlstickning!/Åsa

6-barns mamma sa...

Vilka fina, funderar också på att börja sticka egna trasor, istället för wettex trasorna. Lite roligare skulle det ju se ut, fast just nu håller jag på med fler haklappar.

Ellilo sa...

Fina!