måndag 7 september 2009

En trosa

Då är vi på nät igen efter åskvädret!

Gekko och jag hade en underbar sydag förra helgen och här er dagens andra resultat; en trosa till mig. Har länge varit lite sugen på att testa sy underkläder och köpte hem ett mönster från Svenska mönster för ett tag sedan. Nu är det testat och sömnaden var riktig kul och trosan sitter perfekt, även om jag inte bjuder på live foto...

Att vändsy mittdelen så den blir rät båda på in och utsidan var magisk! Tack Gekko för din goda handledning! Spetsresåren är påsytt med Gekkos coverpro. Jag vill också ha en täcksömsmaskin! Men lite petigt var det och lite sprättande blev det.

Tyget är bomullsjersey med lycra från Stoff och Stil, bra töjbarhet och håller sig fint i tvätten. Resår från min lokala tygaffär.

3 kommentarer:

Gekko sa...

Finfin vet du! :-) Jeg har endelig sydd på Gekkolapp men ikke fotografert min enda... Litt treig. Takk igjen for en herlig dag. Jeg ville også sitte med dere på lunchen i går!!
Du får tilbake posen med innhold i dag, takk for lånet!

MinaMirakel sa...

Det verkar ju inte så svårt att sy trosor, man har ju en hel del småbitar liggande som skulle passa fint till trosor./Åsa

6-barns mamma sa...

Trosa? Den ser jättefin ut, fast jag har alldrig kommit på tanken att sy till min själv. Men den ser ju faktiskt köpt ut med den resåren, riktigt fin!