onsdag 9 september 2009

En kjol

Jag har sytt min första kjol till E. Tog längd och brädd från ett enkelt kjolmönster från Ottobre 4/07, men tog av i midjan och la till mudd. Storlek 86.

Den ser fin ut! Men når till långt under knäna.. Ska hon kunne röra sig i kjol måste den inte vara för lång tycker jag. Även mudden i storlek 86 från Ottobre 5/06 var stor. Så också den får ligga till sig i skåpet ett tag.

Färgkombon gillar jag. En liten rest finecord från Tygpyssling. Tack Gekko för tipsen om att sy kjol av den långa remsan! Mudd från Stoff och Stil som matcher riktigt bra.

4 kommentarer:

MinaMirakel sa...

fint som vanligt, gillar petrol till hösten./Åsa

Emilia sa...

Så söt!

6-barns mamma sa...

Jag tycker du syr så fina kläder!
Såg att du kommenterat mönstret på koftan, redigerade och skrev ut hela mönstret på min blogg, men du kan få det här.

Varv 1: 1rm X 1 omsl, lyft 1 m, 2 rm, drag den lyfta m över de 2 rm X, upprepa X-X

Varv 2: avigt

Varv 3: X lyft 1m, 2 rm, drag den lyfta m över de 2 rm, 1 omsl X upprepa X-X

Varv 4: avigt

upprepa dessa 4 varv.

elin sa...

så mye fint du lager!!!stilig det stoffet på siste skjørtet!!!