tisdag 31 mars 2009

Dagiskasse

Det är inte dags för dagis här riktigt än, men jag har förstått att dagiskasse är en praktisk grej. Var sugen på att prova Big shopper mönstret från Stoff och Stil och har länge funderat på vad jag ska sy av mitt Echino tyg från Superbuzzy. Vad är väl bättre än något man kanske kommer att använda varje dag?   

Fodrat med chambray från Stoff och Stil. Ett riktigt skönt tyg, tunt och mjukt vävd bomullstyg. E ska få byxor eller shorts av det också. Har använt ganska tjockt mellanlägg från Panduro, men tror faktisk den kunde ha blivit enda fastare i formen. 

Väskan består av yttertyg och foder som sys i hop aviga mot aviga och med snedslå kring handtagen. Insnitt i botten. Enkelt, men en då lite pilligt att få det rätt. 

Gillar tyget hur mycket som helst! På näste väska, min syster vill också ha en, i jeanstyg, ska jag använda enda hårdare mellanlägg ock rita om mönstret lite så handtaget blir lite rakare och inte går så högt upp. 

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin!

Madelene sa...

Kikar in...för första gången tror jag...kände inte igen mig i alla fall :0) Vilse i bloggvärlden kanske det kallas? :0)Jätte fin väska! Jag kikar runt lite!

Gekko sa...

Den ble jo kjempefin! Gøy!