onsdag 11 februari 2009

Läggvärmare

Här sys det inte mycket för tiden. Efter att overlocken nog en gång körde sönder nålarna (på tredje plagget efter den kom tillbaks efter förra reparationen), har jag väntat i 2 veckor på att Singer skulle bestämma sig för att de ville se på maskinen för tredje gången! Varför inte bara ge mig en ny maskin när det öppenbart är något fel på den som inte beror på mig! Jag är hur trött som helst på det hela. Och ingen lånemaskin denna gången som jag fick över jul, för det får affären ingen ersättning för.. Tack tack. Så nu er den skickat till Borås igen och jag väntar.. 

Och stickar. Har gjort klart ett par läggvärmare till mig själv. Stickat i Rowan Cocoon, tjockt och glansigt 80 % merinoull och 20 % mohair. Kan köpas hos Yll o Tyll

La upp 40 masker och stickade runt på strumpstickor 1 rätt/1 avig. Ett nysta på 100 g till varje ben. Virkade en liten blomma till pynt. jag är ingen stor virkare, men lyckas nu få till blommor och det är roligt! En liten pärlemorsknapp med några pärlor i mitten. 

Dom är varma och sköna! Skor till kjol och man fryser inte!

3 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Gud, så fina de var! Blir inspirerad! Men, vad trist med overlocken. Hur frustrerande som helst, kan jag tänka mig! :(

prickig design sa...

men så trist med den där overlocken!! så frustrerande! dessa vara bara så fina! tur att du har något att pyssla med i alla fall. jag kan ju varken sticka eller virka så utan maskiner vore jag helt strandsatt. :o)

Botilda sa...

Jättefina!