onsdag 20 augusti 2008

Kamoflasjbyxor



Mina systersoner i Norge är inne i kamoflasjtemaet för tiden. Syster och jag köpte det här bomullstyget på Stof 2000 under vår resa till Köbenhamn. Ganska kraftigt tyg med rutig struktur. Nu har det blivit byxor till killarna. 

Ville ha ett mönster med lagom med detaljer, inte för komplicerad. Det blev ett Burda mönster, nr 9621. En i storlek 122 till T och 128 till S. Insnitt vid knäna för bättre rörlighet, fickor i sidorna och bak, linning med resår. Det var riktigt roligt att sy byxorna! Nu åker vi till Norge under helgen så får vi se om dom passar och faller i smak!  

3 kommentarer:

prickig design sa...

Fina!! Vad glada de ska bli!!

prickig design sa...

Vill bara att du ska veta att jag nominerat dig! Jag tycker att du är duktig på att sy och är grymt imponerad av din stickning! Ta en titt hos mig!=0)

Gekko sa...

Töffe! Du velger alltid så avanserte ting du. Ble de godt mottatt forresten?