tisdag 7 februari 2017

Pink memories

Ny tröja till mig själv! 

Gillar Isabelle Kraemers design så mycket och efter att ha stickat en Ravello började jag titta på tröjan Pink memories. Och plötsligt hade jag match mellan garn och mönster. 

Hade 3 härvor lokalt garn från en skin och garnproducent här i Närke, Gudrun Haglund-Eriksson i Närkesberg. Jag var där med en stickkompis förra våren och köpte med hem 3 härvor naturvitt, 2 trådigt ullgarn, finull. Spunnit på Wåhlstedt och jag gissar 250-300 m/100 g. 

Tröjan hade stickfasthet 20/10 och det fungerade bra på stickor 3. Garnet kan säker bli snyggt stickat fastare, men jag stickat jo väldigt löst. 

Härlig tröja med långa ärmer och en söt liten ficka på sidan. Gillar också framsidan med rillestrikk som vi säger i Norge! 




Inga kommentarer: