onsdag 6 april 2016

I midten av mars fylte storesøster 8 år! Da hun lå i magen strikket jeg et babyteppe i dobbel 2 tråds ull fra Ullcentrum. Da syntes jeg teppet var litt grovt og stikkete, men det skulle akkurat derfor bli en favoritt i mange år. Tykt og grovt gjorde at det ofte ble lagt over tynnere tepper, perfekt i vognen og i bilen. 

Når storesøster ble større ble det bilteppe som jeg pakket henne inn i på vei til barnehagen eller skolen på morgenen. Men for min lange 8 åring ble det i vinter både for kort og smalt. Så jeg begynte å strikke et nytt. 

Samme garn, dobbel 2 tråds fra Ullcentrum, regnbue og lys grå. 125 masker på pinne 5 eller var det 5.5?? Strikket og strikket og strikket. Et par nattevakter gjorde susen. Strikket opp 800 g garn, 4 nøster av hver farge. Jeg hadde 2 nøster av hver farge liggende så jeg fikk kjøpe til 4 til. Da var teppe 95 bredt og 150 cm langt og det fikk rekke. Litt bredt kanskje, men stort og deilig! Og veldig kjekt og bli stoppet rundt med i bilen på kalde morgener. 

Heklet en rad med fastmasker rundt kanten og hvert hjørne fikk en garnball. Gikk fort å lage med ponponduppeditten i minste størrelse.

Storesøster er svært fornøyd og jeg forsøker nå å få ferdig lillesøsters teppe! Det strikker jeg i Cascade 220 rester. 




2 kommentarer:

Siddis back home sa...

Kjempefint teppe du har strikket!

Knitritious sa...

Oj, vad fint! Precis lagom pyntad med garnbollarna i hörnen.