måndag 3 november 2014

Av 3 nøster Pickles Pure Wool

Jeg forsøker strikke av det jeg har. Og sånn ble det til at jeg satt med noen nøster Pickles Pure wool som jeg ikke helt visste hva skulle bli. Babytepper er deilig strikk, bare rettstrikk slapper jeg godt av med! 

Pinne 5, 90 m, strikkefasthet 16/10 ga en bredde på 60 cm. 3 nøster, 300 g garn ble en passe lengde på 82 cm. Den grønne delen ble litt kortere, jeg syntes lengden rekte, men det synes knapt. Fastmaskekant til slutt. 

Deilig ubehandlet ull med god duft! Så god at jeg klarte å kjøpe 3 nøster til sa jeg var på Pickles i Oslo i september.. Uhelbredelig garnavhengig! Men det er hvertfall inkjøpt til et konkret prosjekt, en Eirin kofte til storesøster (og alle nøstene er i samme farge.. Jeg har en lei tendens til å kjøpe et nøste her og et nøste der..) 

Menigheten her skal dra i gang et babypaketprosjekt så det kommer varme en liten trengende! 




1 kommentar: