tisdag 20 maj 2014

Beear

Strikkejakke til lillesøster som endelig kommer på bloggen! Den begynte som et prosjekt for å strikke opp noen nøster Kampes 2 tråds ullgarn. Oppskriften er Beear av Georgie Hallam, tikkiknits.com. Fra nyfødt til 12 år!

Ovenfra og ned med rundfelling. Fargepartiet strikkes med løftede masker og bare en farge av gangen. 

Alt unntatt armene ble strikket på en reise i høst. Men så mistet jeg motet. Fikk ikke lengdemålene til å stemme og mine 100 g grønt rekte jo ikke til en hel jakke i størrelse 2 år, eller har jeg strikket 3 år? Tja. Etter litt fram og tilbake fikk jeg mer garn fra Garnkorgen, men feil fargebad. Det er nok bare jeg som ser det. 

Så i vinter ble den endelig strikket ferdig. Og så ble den så fin! Uvanlige farger for meg, og så herlig friskt. Ganske smal modell, men passer likevel fint på lillesøster. Brukt mye nå under våren og jeg tror den kommer passe også til høsten. 

Skulle kunne bli fin i Visjö også! 


1 kommentar:

SiriR sa...

Søte lillesøster i en utrolig kul jakke! Godt at du fikk gjort den ferdig til slutt:)