måndag 1 juli 2013

Poppy cardigan


Jeg var en tur innom Georgie Hallams Ravelry side, hun heter tiKKi der, og det var så mye nytt og fint!

Alt hun designer har strikkefasthet 22/10. Det passer utmerket til min garnfavoritt Visjö. Det gir passe tykke og smidige plagg som holder formen godt. 

Hun har designer den kjenner vesten Milo og nå hadde det kommet flere andre ovenfra og ned plagg av samme type. Passer fint til melerte garner og jeg har flere nøster etter utflukten til Östergötland ullspinneri. En strikkejakke har jeg også kjøpt mønster til og flere dukkeplagg. Hun har mønster til dukke som er samme som barneplagget! Er jo litt gøy..

Men her er to dukkejakker etter et gratismønster hun har liggende. 

Den hvitrosa er strikket etter oppskriften, bare med litt lenger armer for å passe en lang og smal Frida. Garnet er Visjö. Den rosa er strikket i litt tykkere garn, tweed garn fra Debbie Bliss, og med noen runder til på overdelen. Her har jeg også valgt bare rettstrkkk. Ermene skulle nok ha fått noen fellinger nedover. Men begge ble fine på! 


1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Åh vad fina, vilka underbara färger!/Åsa