onsdag 26 december 2012

Rosebud • 2

2 luer i Brooklyn tweeds oppskrift Rosebud ble julegaver i år.

Først strikket jeg den sennepsgule i Cascade 220, den ubehandlede. Egentlig hjemkjøpt for et babyteppeprosjekt, men fargen var litt vel mørk, men matcher søsters dunjakke perfekt. Jeg har aldri strikket en så bred flette, går over 12 m, men det var gøy! Et par togturer nordover og østover så var den ferdig. Oppskriften har to varianter med forskjellig lengde, dette er den lange.

Det var så gøy at jeg ville strikke en til mor også. I mitt enorme og stadig økende garnlaget hadde jeg ikke noe garn som skulle passe. Så da ble det innkjøp av Drops merino extra fine, ingen favoritt hos meg, men til luer er det definitivt bra. Klør garantert ikke i pannen!

Gikk ned til pinne 3 og la opp 96 m istedenfor 84 og det ble perfekt. Strikket den lange modellen her også, men den ble jo litt kortere når garnet er tynnere. Helt perfekt faktisk. Det rakk på håret med to nøster, og jeg kjøpte selvfølgelig et ekstra for ikke å sitte der lille julaften og ikke bli ferdig. Sånn vokser nå garnlageret.. Men det skal bli fler av disse!



2 kommentarer:

Emilia sa...

Supersnygga! God fortsättning på julhelgen!

Smilla sa...

Jättefina mössor!!!!