tisdag 8 maj 2012

Versa

Det här var rolig och lyckad stickning!

Västen Versa som du lätt hittar på Ravelry, är här stickat i tunika version. Garnet är ren bomull från Rowan, handknit cotton från Garnkorgen.

Plagget sitter snyggt kring axlarna och mönstret är så himla smart konstruerat för att ge den här passformen. Och inte alls svårt! Man klipper inte av tråden än enda gång!

Mönstret finns med två stickfastheter, 16 och 19/10 cm. Storlek 3 mnd till 10 år! Mycket för pengarna (5$)!

Enda ändringen jag gjorde var att jag ökade med lite längre uppehåll i sidorna än beskrivningen sa, ville inte att plagget skulle få för mycket vidd till en krypande bebis. Som också tänker lära sig sticka! Mina garner är favoritsyssla för tiden!

Blomman är bara ett snöre med luftmasker som jag har sytt fast.

3 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Så härlig, vilken färg och vad mycket hår tjejen har inte alls som min skrutta!/Åsa

Lowella sa...

Vilken söt modell och härlig färg! Snyggt med lilla blomman på också :)

Åsa Tidqvist sa...

åh vilken fin klänning o tjej!!