fredag 23 mars 2012

Ny favorit!




Det här tyget är tveklöst min nya favorit! Jeansfärgat sweatshirt i lycrablandning från kameleont design. Tjockare än jersey, men tunnare en sweatshirt brukar vara, elstisk och smidig och det känns som den har god kvalitet. Att den kostar 110 kr/m är också helt ok!

Jeanstights som ju blev på tok för stora. Först hade jag ritat str 104, det gick några veckor innan jag skaffade tyget och då ändrade jag mig och ritade 110 i stället. Korkat. Modellen är från Ottobre 4/11. Massor med stickningar som jag har sydd med trippel täcksöm, blev snyggt med undantag av när jag skulle sy ner sömsmånen i sidsömmen, då blev stygnen korta och småfula, men det gör inget. Fickor bak som också fick ett litet pyntband. "Mamma, jag vill ha byxorna med fjärilen på", eller sommerfuglen som vi sier her i huset.

1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Visst är det kul att prova nya mönster, även om det oftast behövs en del justeringar!/Åsa