onsdag 1 februari 2012

Stickat med Hello Kitty



För ganska länge sedan gjorde jag en del ansträngningar för att få tag på Hello Kitty knappar. Borde jo vara en smal sak med tanka på att den där katten finns överallt i små tjejers värd. Men den gång ej. Mängder med symärken, knappar som liknar, men en då är fake, buttons, men till slut lyckas jag via tidsslukaren Etsy, hitta en tjej på andra sidan av jorden som gör knappar med tyg, Bouncy Buttons, och vips var dom hemma. Nu när jag skulle hitta länken såg jag att hon har jo hur mycket fina knappar som helst!

Tjejen tjatade över att hon ville ha tunika med knapparna och äntligen kom jag i gång. Segt att börja, slutföra och nu segbloggat! Men ett lyckat plagg! Ganska tung i M&K ecobomull och lite kort kanske (stickade så långt jag kom med tre nystan), men flitigt använd. Och närsmutsade knappar blir rena i tvätten!

Beskrivningen är en omgjort vestbeskrivning. Jag stickade oket och samlade sedan i hop fram och stickade runt och ner. Ökade 2 m i varje sida var 5 cm. Fortsatte med riller mitt fram från knapplisten och det blev en fin detalj. Att jag stickar fastare runt än fram och tillbaks är givetvis bara något jag retar mig på..

In threes, a baby cardigan (Ravelry länk)

4 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Wow, vad snygg!
Jag håller oxå på att sticka en väst, min första.
Tack vare inspiration från dig, och lite mönsterhjälp från mamma;)./Åsa

Smilla sa...

Så snygg!!! Förstår att tösen ville ha Hello Kitty-knapparna... känner väldigt få små töser som inte gillar den katten ;)

Emilia sa...

Jättefin ju!

Anonym sa...

Såååå fin! :-)