fredag 11 november 2011

Haklappar


Äntligen fick jag i hop två nya haklappar till lillasyster. Storasysters kändes ganska ofräscha! Vaxat bomull från Ohlssons, snedslå från gömmorna. Jag har enorma mängder sybehör, men hade jag tillräckligt av precis det jag ville ha, snedslå i bomullpolyesterblandning? Blir inte så blöta som ren bomull och torkar snabbare. Den rödblommiga är nog det, den vita med sen lille hemgorda resten fick bli bomull. Konstigt att jag kan ha så himla mycket, men endå inte rätt??

1 kommentar:

duBedåre sa...

Fine glade farger! Har sydd endel smekker selv, alltid like fine gaver å gi bort!

Ang kommentar på sjal på bloggen min: Syserine: jeg gjør det meste litt i skippertak, akkurat nå er det på tide å skippertaksblogge alt det jeg har strikka i en lengre periode nå. Derfor ser det kanskje litt mye ut når alt kommer på en gang? Men joda, jeg strikker jo mye. I alle sånne situasjoner hvor folk ikke vanligvis strikker. Sånt blir det omganger av!

Og Jaaaaah! Jeg har sett nyhetene på Brooklyn Tweed, og kunne ha brukt hele årsbudsjettet (og litt av statsbudsjettet) der på garn og oppskrifter. "Dessverre" er jeg litt på garnslankeren... Men Jaffrey-lua fra the Loft collection kommer til å komme på pinnene denne helga, garantert! Flaks jeg hadde garn som passer, og en pappa som ønsker seg en blå ull-lue med fletter til jul! (o:

Takk for ros om sjal, liker det overraskende godt selv!

Og ja, det finnes ALTFOR mye rettelser der ute, publiserte og upubliserte. En god grunn til å ikke strikke noe med en gang det er publisert? Eh, det var den Jaffrey'en, da...

Har forresten strikka Hawthorne jeg også i høst, nydelig sjal, kanskje jeg kan hjelpe deg videre, Syserine? Et altfor vakkert sjal til å bli liggende uferdig.