torsdag 29 september 2011

Formsydd med microfiber


Äntligen fick jag till lite blöjsömnad här! En formsydd blöja från mönstret i Ottobre 6/10. Sydde två blöjor efter detta mönstret i våras i storlek 50/56, dom passar fortfarande! Så denne är i 62/68. Provat under förmiddagen och satt smack! Så roligt! Tygblöjenerd, jepp jepp.

Insidan är i microfleece från Myllymuksut. Inuti blöjan är det ett lag bambuhampafleece och tre lager microfiber, en uppklippt gammal trasa. Kul att använda det man har! Fick iden till microfiber från Lilla lammet som har det i sina bomullsblöjor. Suger bra och torkar snabbare. Velour på utsidan och kardborre.

Sydde ett extra inlägg också, två lag bambufrotté och ett lag fleece.

Det tråkiga är att min overlock inte mår bra. Redan i somras fick jag hoppstygn på vänster nål. Den har varit på service, men problemet är kvar. Så nu måste den in igen..

5 kommentarer:

emmys stickning sa...

Den blev mycke finare än mina sydda av det mönstret, men det kan ju bero lite på tyget, mina syddes av slaktade tröjor...

od Andulky sa...

Superfin!!!!

Emilia sa...

Vilken färgglad blöja - jättefin!

MinaMirakel sa...

Underbart glad man måste bli av att byta blöjor i ert hus, jättfin!/Åsa

Strömming sa...

Tjusigt!

Har du testat EL-nålar i OLen?