fredag 10 juni 2011

Syren och en award


Ingen större produktion här för tiden, just nu fylls tiden med barn och Norgeresor. Men just nu har jag två barn som sover : ) En liten tunika till lillasyster blev dock knåpat i hop förr typ en månad sedan. Till att ha utanpå ullbody som just nu inte känns så aktuellt..

Meedom 56, underbar interlock från JNYdesign. Tyget är slut, men jag har fyllt på tyglagret med jersey i samma färg (inte den enda påfyllningen dom senaste månaderna, jag väntar på sytider : ) ) Kantband i naturvit interlock från Hilco. Hyfsat snygga. Tyget räckte inte till fåll så jag provade rullfåll. Blev inte alls bra, för smal och repade upp sig ganska snabbt. Men inte hade jag mycket tid att prova och justera heller. En annan gång, för det är rätt så fint med den vågiga kanten!

Och jag har fått en award från Lowellas tråd. Vad kul! Tack så mycket!

Liefste_blog%5B1%5D.jpg



Jag ska berätta 8 saker om mig själv:

Jag flyttade till Sverige i 2003 för att jobba här, brukar säga att någon måste jo åka åt det här hållet också!

Och nu är jag sedan 5 år fast med en infödding. Vi firar 5 år på Midsommar, faktisk!

Jag är lagd åt det neurotiska hållet och gillar svensk ordning & reda. Men kämpar med att jag nog aldrig kommer bli bättre i svenska än en på mellanstadiet.

Jag gör värdens bästa norska slätbullar. Blir lyrisk av att ta fram ett par från frysen, tina i mikron och äta med smör och mesost! Och med ett glas chokladmjölk till. Karbobomb..

Jag har blivit häktat på tygblöjor utan att vara övertygad om att det är bättre vare sig för rumpan, miljön eller plånboken, men bara för att jag tycker det är roligt. Det låter inte klokt..

Jag är en yllefantast och har ull i olika varianter på kroppen nog 9 av årets 12 månader. Ett av mina favoritplagg senaste åren är en singlet i ylle/siden från Pierre Robert som man kan köpa på COOP. Suveränt över andra linnen och under koftor.

Jag (vi) har ett 30 kvadrat trädgårdsland. Kul, men i år vill inte bönorna och persiljeroten komma upp. 
Det roligaste är jordärtskockorna som blir en underbar soppa. 

Jag har gått i kjol dagligen senaste tio åren, men nu har jag köpt mig ett par jeans!

Skickar awarden vidare till:

Mina Mirakel

abras bravader

3 kommentarer:

Bustråden sa...

Fin klänning!

Smilla sa...

Vilken söt klänning, fint med vita kanter!

Emilia sa...

Vilken fin tunika! Kul att läsa om dig!