tisdag 2 november 2010

Höstutmaningen; Plagg 2

Mammakjol till mig i jeanstyg. Burda 7998. Jag mätte noggrant, Burda har mindre storlekar än tex Ottobre. 38 skulle vara lagom, jag brukar sy 36. Den blev gigantisk, men jag hann backa och fick gjort om bredden till en 36. Enkla mönsterdelar.

Mudden räckte mig nästan till armhålen! Så den måtte också sprättas av och sys om. En då känns plagget för stort, sitter inte riktigt åt, men jag har haft det några dager och fler blir det säkert.

På kortet har jag koftan från i våras. Den var jag missnöjd med, gravidstuk på den. Och gissa nu hur fin den är : )

6 kommentarer:

h/saltaste bönan sa...

fin! den där modellen är jag lite sugen på.

Emilia sa...

Jätte-snygg mammakjol!

herksmester sa...

Et sidebilde også, takk, hehe! Jeg hadde en olabukse med mudd som bare gled ned etterhvert som magen ble større, men det var ganske kort mudd. Denne kanskje sitter bedre når den går høyere opp etterhvert som magen vokser?

Lowella sa...

Den är jättefin och jeanskjol är ju också så användbart, både med och utan mamma-mage ;)

MinaMirakel sa...

Sååååååååååååååå fin!/Åsa

6-barns mamma sa...

Fin kjol!
Men... ska du få en Liten?
Stort grattis om det är så!!!