söndag 26 september 2010

Stickat tunika

Fler stickade plagg. Tunika i jeansblå Merino super fine från Drops. Ett favvisgarn här på senaste tiden. Mjukt och jag lyckas få rätt stickfasthet. Och det går ganska fort med 22m/10 cm.

Beskrivning från Sandnes, stickat i bomull/ull ursprungligen, häfte heter Duett 0907. Storlek 2 år. Gillar halsringningen. Först några varv med vanlig avmaskning för raglan sedan är den stickat fram och tillbaks med runt ok. Sprund och knapp bak. Snyggt tycker jag.

Det har tagit ett par veckor att på tjejen att vilja prova plagget.. Dock mycket nöjd i dag även om den virkade blomman snabbt åkte av. För stor och otymplig, det såg jag jo. Men jag sydde dit en broschnål på baksidan så det var enkelt. Virkade den i melerad muskat. Första gången jag har lyckas få till en blomma med tre lager!



8 kommentarer:

Emilia sa...

Så fin! Skön färg!

MinaMirakel sa...

Underbar färg, jättefin tunika!
Grattis till babyn!/Åsa

Lowella sa...

Hur fin som helst! Såg riktigt gosig ut. Önskar jag var så flink med stickorna som du är =)

Unknown sa...

Hej! Tittar in här. Vad läcker med en stickad tunika!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Åh, vilken superfin klänning. Jag funderar på att lära mig sticka och nu blev jag ännu mer övertygad.

SiriR sa...

Så utrolig fin:)

Unknown sa...

Oj vad duktig du är, superfin!

Le Petit sa...

Underbart söt liten klänning!