måndag 8 juni 2009

Turkost och cerise

Jag gillar dom rosa kaninerna från jnydesign! Klippte till en t-shirt i cerise samtidigt som jag klippte till den blåa, som jo blev lite stor. Så den här klippte jag när till storlek 74 Meedom. Men den är fortfarande typ 5 cm bredare än en köpt t-shirt som sitter jättefint på E.  

Tycker Meedom har varit jättebra till tröjor och tunikor, men till t-shirts är jag inte nöjd. Så nu har beställt mig ett t-shirt mönster från Svenska Mönster som jag hoppas snart kommer i brevlådan. Har varit nyfiken på att pröva mönster därifrån länga, men dom är rätt dyra. Dom hade en jättefin babybyxa också och så har jag beställt trosmönster till mig själv! 

Men kombon cerise och turkost tyckte jag blev fräscht! 

7 kommentarer:

Bustråden sa...

Ja det blev en fin kombination med turkos mudd till

Äppel Päppel sa...

Så söt! Jättefin färgkombination! Kaninerna är så härliga!

Doris_Assar sa...

Det blev jättefint! Håller med om Meedoms t-shirtmönster. Jag använder Ottobre 4/2004, tycker det är jättebra :-).

Syserine sa...

Tack för tipset om Ottobre 4/04, ska se om jag kan få lånat mig det numret!

Josefinaste sa...

Vad fint med turkås kantning, jättefin tröja. Kanske ska ändra mig och beställa rosa kaniner i alla fall... =)

Gekko sa...

Kjempefin! Det skal bli spennende å höre hva du synes om Svenska Mönster! Jeg har det numret. Har ikke svart på mailen din enda, skal gjöre det! :-)

Anna-Snoddas sa...

Jättehärlig kombination! Jag har nyligen sytt en klänning till mig själv med mönster från Svenska mönster! Jättenöjd! :) Har dock inte provat deras barnmönster!